Voorbeeld: Samen nadenken
Een CLB-medewerker maakt zich zorgen over een meisje dat ze begeleidt. Ze merkt dat het meisje enkele vaardigheden mist om mee te kunnen in de klas en in gesprek is duidelijk dat ze niet goed in haar vel zit. De medewerker heeft al veel informatie en wil zelf het traject met het meisje verder vorm geven.
Omdat de medewerker zoveel informatie heeft, maar tegelijk erg betrokken is op het dossier, is het niet altijd gemakkelijk om alles samen te leggen en de juiste acties te selecteren. Ze consulteert Prosa Plus om de casus te bespreken en vanuit de verschillende expertises inspiratie op te doen.
Dit verruimt haar blik en maakt dat ze opnieuw richting kan geven aan het traject. In dit traject is het team van Prosa Plus meer op de achtergrond aanwezig en worden zorgverleners expliciet versterkt.
Voorbeeld: Samen nadenken
Een CLB-medewerker maakt zich zorgen over een meisje dat ze begeleidt. Ze merkt dat het meisje enkele vaardigheden mist om mee te kunnen in de klas en in gesprek is duidelijk dat ze niet goed in haar vel zit. De medewerker heeft al veel informatie en wil zelf het traject met het meisje verder vorm geven.
Omdat de medewerker zoveel informatie heeft, maar tegelijk erg betrokken is op het dossier, is het niet altijd gemakkelijk om alles samen te leggen en de juiste acties te selecteren. Ze consulteert Prosa Plus om de casus te bespreken en vanuit de verschillende expertises inspiratie op te doen.
Dit verruimt haar blik en maakt dat ze opnieuw richting kan geven aan het traject. In dit traject is het team van Prosa Plus meer op de achtergrond aanwezig en worden zorgverleners expliciet versterkt.
